Oldal: 12
Szerző
Topic neve: Szövetségi háború optimalizálása
Miklós

217 hozzászólás
Szövetségi háború optimalizálása
1. hozzászólás - 2019.12.13. 12:26:20
Amit biztosan meg fogunk csinálni:

Szövetségi háborúra való nevezés díja kap egy osztót, attól függően, hogy mekkora a győzelem/vereség aránya a szövetségnek. Igy akik többször veszítettek, azoknak a nevezés jelentősen olcsóbb lesz.

A szövetségi háború egyik fontos problémája, amikor nagy létszámú szövetség kerül szembe egy kis létszámúval. a következő lehetőségeket látom a helyzet javítására:

1.) Ilyen esetben 2 kis szövi együtt harcol a nagyobb ellen. Sajnos, ezt irdatlanul nehéz implementálni, és ha sikerül is, nagyon sok hibalehetőség és probléma lenne benne, valószínű, hogy ezt sajnos nem tudjuk megvalósítani.

2.) A nagy létszámú szöviből nem vesz részt mindenki a harcban, de aki kimaradt, a következőben biztosan indul. Ez megvalósítható könnyen, egyetlen hibája, hogy aki kimaradt, csak 2 naponta tud résztvenni, azok számára csökken a játékélmény. De ha ennek ellenére támogatjátok, akkor ki tudjuk próbálni.

3.) A kisebb létszámú szövetség kap esélykiegyenlítést, pl:
- Minden tag kap +1 gyógyulási lehetőséget, ha feleannyian vannak, +2-t, ha harmadannyian.
- Ha leverik egy csapatát, kap +1 támadási lehetőséget (de maximum annyi +támadási lehetőséget kaphatnak így, amennyivel kevesebben vannak)

Hosszabb távon pedig szeretnénk egy liga jellegű fejlesztést is, ahol a rendszer igyekszik azonos győzelmi arányú szöviket párosítani, de ezt még alaposan át kell gondolni.

Szívesen látunk bármilyen további javaslatot!
Pontszám: 5.00
Baalcain

266 hozzászólás
Baalcain title=
Re: Szövetségi háború optimalizálása
2. hozzászólás - 2019.12.13. 13:43:30
A legegyszerűbb probléma megoldás amit írtam az npc karikkal való feltöltése a szöviknek egyenlő látszámra.

És nagy szórású harcértékeket rendelni hozzájuk. Az npc nem támad, de nagyon nagy ép felületet biztosít, ami mögül egy magát odatevő kisebb csapat is jobb helyzetbe kerül, adott esetben harcot is fordíthat.

A másik dolog- ami önmagában kevés- érdekelté kell tenni a gyengébb szövetséget az ellenállásra.
- pl csak akkor kapnak jutalmat hha adott le játékos számtól függő számú támadást a szövetség. nem gyözelem, hanem támadás. és mindenkinek van ingyen gyógyítása valamint fél napja h ezt megtegye.
-Skalp gyűjtés: a lesebződött nagyot akár kisebbek is le tudják vadászni, külön jutalom hha nagyobb harcierejűt győz le vki. lehet tervezett csapás indítás vki ellen, és komoly értelme is lehet igy benézni még egyszer a háborúra annak aki eldöntötte első ránézésre, h nekik annyi.

sok olyan ötletem volt, ami valóban fejlesztés és hosszú távú. ezek viszont kisebb igazítások végnézhetem a több tucatnyi levelet ha van értelme
Pontszám: 5.00
Baalcain

266 hozzászólás
Baalcain title=
Re: Szövetségi háború optimalizálása
3. hozzászólás - 2019.12.13. 13:51:53
Miklós felevetéséből az első tetszik, hasonlót írtam nov 21.én is.

A 2. játékélmény romboló főleg mivel lehet nem minden 2. hanem minden mondjuk 5-6. alkalommal kerülne vki sorra.

A 3. hibája, h feltételezi, h a kis szövetségben gyenge tagok vannak. Azért ne legyen cél a kis tagok esetleges eltávolítása, h a nagyok igy támadás gyógyítás stb sb bónuszt szerezzenek.
Pontszám: 5.00
Miklós

217 hozzászólás
Re: Szövetségi háború optimalizálása
4. hozzászólás - 2019.12.14. 10:47:41
Az első verziót átgondolom, hogy van-e erre valami aránylag egyszerű megoldás (már programozhatóság szempontjából).

Az NPC-kel való feltöltés is jó ötlet, a probléma az, hogy ezek nagyon triviális ellenfelek (mivel nem támadnak vissza), és kérdés, hogy milyen statjaik legyenek. Ha teljesen random, akkor előjöhet az az eset, hogy egy közepes, sok tagú szövi kap erősebb NPC-ket, persze lehet, hogy ez nem gond. Én az NPC szövetség generálásnál is azt vetettem fel, hogy meglévő karaktereket klónozzanak.
Lehet, hogy a fenti 2 pontot kéne kombinálni, pl. jelentkezik A és B (soktagú szövik) és C és D (kevés tagú szövik). Akkor nem összevonom C-t és D-t, hanem C-hez odaklónozom D tagjait, és D-hez C-t. Igy egyrészt megkerültük azt, hogy 2 különböző szövi tagjait vonjuk össze (nagyon komplikált lenne a kódolás) másrészt azzal se lenne gond, hogy az NPC-k statjai teljesen randomok, légből kapottak lennének. Itt a gond csak azzal van, hogy az NPC-k nem támadnak, ez még mindig hátrányt jelent. Ilyenkor esetleg minden NPC után adhatnánk +1 támadást amit a többiek közül vki elhasználhat.

A jutalmat már most is a győzelem alapján osztjuk, aki nem harcol, csak a minimumot kapja, de ezt lehet módosítani, hogy ne a győzelem számítson, hanem a támadás, csak az most nincs tárolva. Elvben az lehetséges, hogy gyengébb karik több támadással legyőzzenek egy erősebbet, de csak akkor, ha nincs túl nagy különbség erőben. Pl. 800-as erővel lehet, leviszem a 950-es csapat ÉP-jét a felére, és akkor a másik 800-as már le tudja őket nyomni.

Esetleg lehetne erősiteni a szocializációt a játékban azzal, hogy megadunk barát szövetséget, és a gép lehetőség szerint azt klónozza be.

A másik, amin gondolkodtam, az, hogy a játék elején nagyon sok kis szövi jött létre. Pár hét, mindenki beletolt egy csomó kreditet, ezután már nem akarnak összeolvadni mással. Lehet hogy érdemes lenne erre csinálni vmi intézményes rendszert, ami lehetővé teszi, hogy egy gombnyomással 2 szövi összeolvadjon (persze ha mindkettő megszavazta) és akkor az egyik összes építésének x%-ka átkerül a másikhoz is a tagokkal együtt.
Pontszám: 5.00
Baalcain

266 hozzászólás
Baalcain title=
Re: Szövetségi háború optimalizálása
5. hozzászólás - 2019.12.14. 11:38:57 (Válasz Miklós #4 hozzászólására.)
Anno amit írtam abban is szerepelt, h már a harc előtt létrejöhetne a nagy ellenfél elleni szövetség. ennek egy egyszerű verziója h a barát szövik együtt harcolnak.
(De pl lehet idővel olyasmi, h a 2 legnagyobb nevezett oldalára random besorolva a többi szövi amolyan szövetségi háborúként. )

A kis kari akkor is legyőzheti az erőset, hha az pl egy egyenlő erők harcából jól megtépve került elő. pl kardinális veszteség ha kilőtték a gyógyítót.

A másik szövi klónozása is jó ötlet.és bár a klónok nem támadnak nagy előnyük a sok ép. 3 csapatos klónt 3szor kell megölni, az nagyon sok támadást elvisz- egy valódi szöviben azért nem hemzsegnek a min 7 alkalamzottas játékosok.

A kis szövik összeolvadásának megkönnyítése érdekes ötlet. bár értelme leprogramozni azután lesz, h a ranglistában rálelhet az ember h létezik másik szövi is a top 10 és az övén kivül
Pontszám: 5.00
Endyr

412 hozzászólás
Re: Szövetségi háború optimalizálása
6. hozzászólás - 2019.12.14. 14:20:54 (Válasz Miklós #4 hozzászólására.)
Igaz nem kozvetlen a haboruhoz tartozik, de a kis szovi osszeolvadasanak biztositasa nagyon sokat jelentene. Haboru is valtozna es az epites is konnyebben menne nekik. Maganak a jateknak is jot tenne.

A kis szovik NPC-kel valo feltoltese sokat nem valtoztatna sztem, az elso 10 percben ugyis a jatekosokat fogjak lecsapkodni, aztan majd ha nyugi lesz szepen jonnek az NPC-k. Ha maradnak a lvl1-es NPC-k ennek semmi ertelme nincs.

Ami erdekesse teheti a dolgot az a random ereju NPC-k legeneralasa, ezt mar betaban is javasoltam. Kellene hozza egy generalo program, ami "feloltozteni"az NPC karaktereket random ruhakba. Korlatkent jo lenne a leggyengebb es legerossebb szovitag koze szoritani oket.

A jutalom most nem egyenlo reszre van osztva? Ha jol ertettem a legutobbi reform pont ezt csinalta, de lehet rosszul fogtam vmit. Ha a gyozelemert jar a jutalom az ott hibas, h szimplan eselye sincs az osszes jatekosnak tamadni a nagy szovibol ha a kicsiben 3-4-en vannak. Ez nem fair.
Pontszám: 5.00
Baalcain

266 hozzászólás
Baalcain title=
Re: Szövetségi háború optimalizálása
7. hozzászólás - 2019.12.14. 18:01:53
Az adománypontot ossza egyenlően minden más kaphatót a támadástól függően.
folyamatosan írom, h ez nem jó
Pontszám: 5.00
Jutas

11 hozzászólás
Jutas title=
Re: Szövetségi háború optimalizálása
8. hozzászólás - 2019.12.23. 14:10:33
Ha a háborús ellenséges szövetségben NPC van, kötelező először azokkal végezni.
Pontszám: 5.00
Endyr

412 hozzászólás
Re: Szövetségi háború optimalizálása
9. hozzászólás - 2020.01.07. 10:32:49
Mindenesetre valamit mar nagyon ideje lenni kezdeni vele. Ez elmult 2 hetben minden nap haboruztunk, es 1 azaz EGY nap kaptunk jatekos ellenfelet, minden mas nap csak NPC-k jottek.

A jatekosok nem erdekeltek a haboruzasban, mert nincs benne jutalom.

A mostani jutalom edeskeves, semmi ertelme vergodni erte. Legyegeben ha nyersz akkor 2x kredietrt kapsz x kutatast (ami eleve rossz arany), ha vesztesz meg kevesebbet. Az egyeni 1 hospont jutalom sem annyira vonzo.
Javaslom essetek neki a haborus trofeak bevaltasanak leprogramozasahoz es olyan jutalmat talaljatok ki ami erdekeltte teszi az embereket a haboruzasban.

Jelenleg az van, h a hosszu hetek munkaja alatt leprogramozott haboru ott pihen a polcon, mert nem eri meg senkinek sem elovenni.
Pontszám: 5.00
Baalcain

266 hozzászólás
Baalcain title=
Re: Szövetségi háború optimalizálása
10. hozzászólás - 2020.01.07. 10:54:18
És a toldozgatás is elég felemásra sikerült. Miközben semmiféle játékélményhez nem jutunk mégis csak az npc szövi a jó ellenfél, mert legalább vannak benne "játékosok".

Soha senki ebben a játékban nem tapasztalta azt az élményt mint a tesztelők, amikor 2 erős csapat küzd a győzelemért. van amelyik gyengébb, de ha harcol bárki győzhet. a játék legérdekesebb része kimarad mindenkinek.
Pontszám: 5.00
Ana

24 hozzászólás
Ana title=
Re: Szövetségi háború optimalizálása
11. hozzászólás - 2020.02.08. 21:21:36
A mai szövetségi háborúban kaptunk egy botot. Kőkemény 208-64 harcértékű csapatokkal. Kérdezném, hogy ez vicc, vagy komoly? Milyen alapon generálódnak ezek a "segítségek"?
Pontszám: 5.00
sasa

8 hozzászólás
sasa title=
Re: Szövetségi háború optimalizálása
12. hozzászólás - 2020.02.08. 21:36:47 (Válasz Ana #11 hozzászólására.)
Segíteni kell a prémium szövinek,hogy biztosan nyerjen.Még a végén egyszer véletlenül nem ők kapnák a gyógycsomagot,aztán jöhetnének a nerfek.De tényleg minek betenni egy olyan botot amit 1 ütéssel lecsapnak aztán vigyorognak a 20 pontnak,adjatok nekik 2-300 pont előnyt aztán boldog lesz mindenki.
Pontszám: 5.00
Endyr

412 hozzászólás
Re: Szövetségi háború optimalizálása
13. hozzászólás - 2020.02.08. 22:14:11 (Válasz sasa #12 hozzászólására.)
tok random kit general be, az egyetlen feltetel, h nem lehet a harcolo szovik tagja (azaz nincs duplazodas)
mondjuk hozzatennem, h nemigen tudok olyanrol akit begeneralhatna es ne csapnank le 1 utessel...
Pontszám: 5.00
Ana

24 hozzászólás
Ana title=
Re: Szövetségi háború optimalizálása
14. hozzászólás - 2020.02.08. 22:18:46 (Válasz Endyr #13 hozzászólására.)
Azért valami szövetségi átlagot legalább megugorhatna, mert ez teljesen nevetséges.
Pontszám: 5.00
Endyr

412 hozzászólás
Re: Szövetségi háború optimalizálása
15. hozzászólás - 2020.02.08. 22:24:42 (Válasz Ana #14 hozzászólására.)
nezd a forditottjat, hogy orulnek a kis szovik 1000 alatti harcertekkel amikor begeneral teged hozzajuk
Pontszám: 5.00
Otoaak

33 hozzászólás
Otoaak title=
Re: Szövetségi háború optimalizálása
16. hozzászólás - 2020.02.08. 22:24:56 (Válasz Endyr #13 hozzászólására.)
Endyr a létszám nem indokolta a botot kb. ugyan akkora a két csapat 23-an voltunk.

ui: Amúgy meg értem , hogy minden alkalmat meg kell ragadni az arcoskodásra de szerintem ez nem az a topik.
Pontszám: 5.00
Ana

24 hozzászólás
Ana title=
Re: Szövetségi háború optimalizálása
17. hozzászólás - 2020.02.08. 22:31:08 (Válasz Endyr #15 hozzászólására.)
Azt is túlzásnak tartom. Hozzon egy +- x szövetségi átlagot.
Pontszám: 5.00
Ferrum Virginis

28 hozzászólás
Ferrum Virginis title=
Re: Szövetségi háború optimalizálása
18. hozzászólás - 2020.02.08. 22:31:44
Ez a random hozzunk be valakit valahonnan, hogy lecsapják elég értelmetlen.
Ha gyenge, akkor csak az ellenséges szövit erősíti huszoniksz pontokkal. Ha erős, akkor rá se bagóznak és nincs értelme, mert ütni azt nem fog.
Nem adja vissza a céh tagjainak erősségét. Ha az egyik tagot klónozná, annak csak-csak lenne értelemszerűsége nyomokban.
(Szerintem a legjobb módszer az lenne, ha szövik közti tag különbségnyi támadást, vagy annak kétszeresét, véletlenszerűen kiosztana a kisebb szövi tagjai között.)

Másik téma: Miklós-féle álljanak fel random az emberek.
Meglátásom szerint annak megint csak a prémiumos irány lenne erősítve. (Most rápillantok az "Argum City ingyenes játék szövegre a fórum fejlécén.)
Ingyenesként 2 féle módon állhatok fel: ingyenes és gyógyító csomagból (ha van). Ha random felállok miután egyszer meghaltam, akkor egy arra kószáló prémiumos meglát és lecsap ketchupnak, mert nem fogom egész délután vizslatni a háborút, mert van életem. Ha nincs csomagom, akkor ennyi volt nekem a nagy csatározás, míg argumért bárki éleszthet. Van 4 ütésem, ami a nyakamon maradt, míg egy argumos feláll és értelmes módon elhasználja.

Endyr: Egy jól célzott ütéssel bárkit le lehet csapni.
Pontszám: 5.00
Endyr

412 hozzászólás
Re: Szövetségi háború optimalizálása
19. hozzászólás - 2020.02.08. 22:33:09 (Válasz Otoaak #16 hozzászólására.)
nem arcoskodas, hanem teny. tenyleg nem tud harmadik szovibol eros jatekost begenaralni, mert nincs. Igazabol a hiba itt az, h nincs eleg jatekos az egesz jatekban es ezert nincs mas eros.

de tenyleg nem az a topic es nem is annak szantam, ne menjunk bele.
Pontszám: 5.00
Seroth

35 hozzászólás
Seroth title=
Re: Szövetségi háború optimalizálása
20. hozzászólás - 2020.02.08. 22:34:50
Ez nem arcoskodás, ez tény. Mert ha végiggondolod, a kettőnk szövetségén kívül meglehetősen kevés olyan van, ahol 2200+os karakter van, akire valaki nem tudna könnyen rámozdulni. Egyébként pedig sasa kezdte a célozgatást, ami annak tükrében fura, hogy mi (konkrétan pont Endyr) szólt az érdeketekben a harctéri kapcsán...
Pontszám: 5.00
Oldal: 12