Page: 1234567
Topic creator
Topic name: Szövetségi háború optimalizálása
LanMaffia

53 Post
LanMaffia title=
Re: Szövetségi háború optimalizálása
61. Post - 2020.02.18. 22:04:47
Szerintem jelenleg abszolút nincs létjogosultsága a nagy szövetségeknek. Nem nyersz vele semmit. Sem háborús szempontból, sem máshogy. Az elhanyagolható (?) 1% termeléseken kívül annyit nyerek vele, hogy sosem nyerhetek térkapus kincset. Mondjuk legalább annyi plusz, hogy van chat. De ezt a játékot több százan játsszák... kattintgatják anélkül, hogy bármit is olvasnának vagy csetelnének.

Na de...

Nem tudom ki javasolta fentebb, hogy 5+városháza, de maximálisan egyet tudok vele érteni.

Azt én egyáltalán nem hoznám fel, hogy milyen jó sok szövetség van, mert magának a szövetségi rendszernek a megcsúfolása az egyszemélyes és az egy+alt karakteres szövetségek halmaza. Én csak arra fókuszálnék, hogy mennyi szövetség háborúzik egyáltalán. 5? 10? Akkor az egész fícsör értéke is pontosan ennyi. Ha bármilyen, szövetségi rendszerhez kapcsolódó fejlesztésen gondolkodik valaki, akkor először azon gondolkodjon, hogy miért is csinálná ez bárki.

Számomra jelenleg hajszál híján 30. szinten 800+-os alkalmazott erővel 0 értelme + haszna + élvezete van a háborúskodásnak. Pedig mindig nyerünk (no offense bárki más [Kvazár, Vidrák, NPC Dragons ÉS ENNYI!!!!] felé)
Score: 5.00
Baalcain

399 Post
Baalcain title=
Re: Szövetségi háború optimalizálása
62. Post - 2020.02.18. 22:11:16 (Válasz Otoaak #53 hozzászólására.)
Quote: Otoaak - 2020.02.17. 21:10:00
Én értem, hogy nehéz ezt megérteni de a háború nem csak a két nagyról szól nem azért kell átalakítani mert a két nagy szövinek így nem jó.

Engem mint fizető játékost meg konkrétan sért az ahogyan hozzáálltok az egészhez, leszarom mennyit tettetek bele a játék nem a tiétek pont annyi joga van beleugatni a vidrákból bárkinek ebbe mint nektek. Nagyon szar duma ez, hogy a kicsik azért kicsik mert nem tettek eleget azért, hogy nagyobbak legyenek. Teljesen nonszensz egymásba kényszeríteni a kisebb szövetségeket csak azért, hogy nektek érdekesebb legyen a játék.


Egészen meghatódnék, ha nem tudám, h a vidrákat a kvázáros főkarik altjaik alapították.
Gonosz manó szivejoga h 8 karakterrel játszik de igenis azt gondolom, h nem lehet ennyi mellett tiszteséges toborzói- fejlesztői tevékenyéget végezni.

Nekünk is elegünk van a frusztrált elégedetlenkedőkből elhiheted. - pedig mi még a kémkedő Gonosz manó altot is megtűrtük nálunk, amig nem kezdett el minket a saját szövichatünkön ócsárolni.
Score: 5.00
Aranyásó

7 Post
Aranyásó title=
Re: Szövetségi háború optimalizálása
63. Post - 2020.02.19. 06:00:52 (Válasz Baalcain #62 hozzászólására.)
Egészen meghatódnék, ha nem tudám, h a vidrákat a kvázáros főkarik altjaik alapították. Gonosz manó szivejoga h 8 karakterrel játszik de igenis azt gondolom, h nem lehet ennyi mellett tiszteséges toborzói- fejlesztői tevékenyéget végezni.

Lol, hogy ebben mekkorát tévedsz XD
A Vidra Köztársaság Gonosz Manó és Tifareth szövetsége volt, amíg Kvazárok nem lettek. A "kvazáros főkariknak" semmi köze a Vidra Köztársaság megalapításához, de még az altjaiknak se.
Azok az altok pedig, akik kvazáros játékosok a fő karakterükkel (mint pl én is), nyilván szívesebben mentünk egy olyan szövibe, ahol már ismerünk valakit, pl. a saját szöviből... de ez meg már nem is igazán ide tartozik.

Pontosan ahogy mondod: mindenki szíve joga hogy hogyan játssza ezt a "világot", altokkal vagy anélkül, csak épp a lekezelő megjegyzésedben olyan elemeket kötsz össze, amik közt semmilyen logikai kapocs nincs:
A Vidrák és más kis szövetségek tagjai nem azért "panaszkodnak" vagy vetnek fel optimalizációs javaslatokat, mert olyan ostobák hogy "nem tesznek bele eleget" a játékba (max nem tesznek konkrét pénzt bele, ami úgy tűnik, nagyon csípi a szemed), hanem azért, mert olyan problémák vannak, amik megszüntetik a háború élvezhetőségét, és emiatt a több száz kisebb-nagyobb szintű játékos java része egyszerűen ignorálja a háborút.
Azt remélem érzed azt, hogy a nemprémes játékosok akárhogy toborozhatnak, ülhetnek a nap 24 órájában Argum Cityt kattintgatva: akkor sem lesznek pl. 35-ös szinten olyan harcértékű alkalmazottakkal és felszereléssel ellátva, mint a prémiumosok, és totál nem is ez az amin segteni kell? (Te komolyan azt hiszed egyébként, hogy attól hogy zsebből kifizetsz mindent, jobban foglalkozol a játékkal, és több alapod van véleményt formálni, netán igényt tartani változtatásokra? :-) )

Senki nem azért sír, hogy a prémiumosok haderejével szemben felvehesse a kesztyűt. Ez azt jelentené hogy a prémiumos lét nem is olyan sokat ér.

A megfelelő "méretű" ellenfélért sírtok ti is meg mi is.
Egyrészt ahogy mások is mondták: sokkal több/jobb motiváció kellene a háborúra ahhoz hogy elegen jelentkezzenek, azaz legyen "választék" az összesorsoláskor, és persze sokkal alaposabb algoritmus a jelentkezők összesorsolására, különben hiába a motiváció, ugyanúgy nem fog jelentkezni senki.

Az én nézetem szerint az lehet egy átmeneti megoldás, amíg nem tudnak jobb programot írni erre a részre, vagy nem alakul ki itt egy jobb koncepció, hogy ha nincs két "egyforma", egymásnak megfelelő szövi akik egy napon jelentkeznek háborúba, akkor szimplán nem kéne hogy elinduljon a harc és kész. Nemkapnak ellenfelet, nincs harc.
Igen, így kiesik a háborúzásból egy nap (és igen, nagynak, kicsinek egyaránt).
Viszont:
Mit is tehet egy szövi aki nem talál magának ellenfelet? Több mindent, vérmérséklettől függően. A nagyok pl. lecsökkenthetik a jelentkezői létszámukat, megbeszéléses alapon, vagy elkezdhetik birizgálni más, nagyobb létszámű szövik tagjait, hogy ugyan már, jöjjenek háborúzni. Ezen erőset dobna olyan jutalom is, ami vonzó.
A kis szövik meg ha nem találnak ellenfelet (ez lesz a ritkább), de nagyon akarnak háborúzni, elgondolkodhatnak azon, hogy nem kéne-e átvándorolni egy nagyobb szövibe, vagy meghirdetni hogy háborúra készek és várnak más kis szövikből olyan embereket akiknek a passzivitás nem tetszik, akarják a jutalmat, cserébe beleteszik az időt, energiát.

Nemprémesként nekem pl. egy vagy több gyorsító mint tárgyjutalom, sokkal motiválóbb gondolat mint az adománypont, hiába hogy adománypontért IS be lehet már szerezni magát a tárgyat. Egyszerűen kézzelfoghatóbb. Jobb a marketingje :-D
Prémiumosként neked nem tudom mi lenne vonzó jutalom, de a megnövekedett építési időkkel a gyorsító még talán nektek is érték. Akkor is ha megvehetitek argumból a rá valót.
De ha Miklósék szerint nem jó így megkötni a játékosok kezét, és ezért lett adománypont a jutalom, akkor viszont egy szabad szemmel is jól látható mennyiség kéne hogy legyen adománypontból. Hogy megérje érte odafigyelni a győzelemre, taktikázni, gép elé menni, szerepet vállalni a harcban. Hogy ne legyen elég csak bedobni az alkalmazottakat és megvonni a vállat hogy lemegy ez nélkülem is.
Score: 5.00
Endyr

599 Post
Re: Szövetségi háború optimalizálása
64. Post - 2020.02.19. 09:00:37 (Válasz Tifareth #60 hozzászólására.)
Ez ugy mukodik, hogy amikor eloszor nevezel a haborura, akkor elmentodik a csapatod. Utana ha 1 hetig nem nyulsz hozza a haborus nevezeshez, akkor valoban azzal a csapattal harcolsz majd, akivel eredetileg neveztel. De ha valtoztatsz az alkalmazottaidon utkozben, akkor a haborus nevezesi ido alatt a haboru fulon latsz egy csapat mentese sarga gombot. Ha ezt megnyomod akkor azokat az embereket akik neveztek frissiti a rendszer (kiveve ha bugos, de nekem csak 1x volt ilyen), es igy 1 masodperc alatt megoldod, az uj cuccaidban indulj.
Score: 5.00
Baalcain

399 Post
Baalcain title=
Re: Szövetségi háború optimalizálása
65. Post - 2020.02.19. 11:10:27 (Válasz Aranyásó #63 hozzászólására.)
Ez végre egy alapvetően ésszerú hangvételű levél volt kb a fele, másik fele meg szokásos vádaskodás. Az előző hszem alapja,h Otooak kemenyen beszólt konkrétan a vidrák nevében . Amibe pedig mint te is írod kvazárosok altjai mentek és amiből kvazárkhoz fő karik mentek át.

az örök téma: a pénz

A prémium szövetséget én alapítottam,
A nagy tévedésetek, h mi azok vagyunk akik pénzt fizetnek be és csak ezért járnak ott ahol.

Én 5300 ftot fizettem be novemberben. Jó pár olyan karink van, akik soha semennyit-és mégis itt vannak a szövinkben. Rengeteg tfes hkks barátunk is volt a célszintig köztünk, ők sem fizettek általában semmit.-nekem is van kis karim, eredményes soha befizetést nem látott és egész szép dolgokra képes.
Mert a jó játéknak meg kellene érteni nem feltétele az argumvásárlás, az ahhoz kell h a "legjobbakkal" (ti legtöbbet költőkkel) versenyezz.-és szilárd meggyőződésem h a kavazárból van 2-3 játékos aki bőven többet költött mint nálunk 20-21.
Prémiumos pedig úgy vagyok ahogy bárki lehet: direkt argumból veszek 5 napokat, adott pillanatokban. nagyon rossz az az alap feltevés, h egyik helyen akik költenek rá, másikon meg akik nem érvelgetnek.-bár persze nagyon jól hangzik, és nem kell hozzá önkritka sem

Az, h itt tartunk annak bizony oroszlán része van a toborzásnak. Endyr a legfőbb toborzó személy, aki játszik az beírását is rengeteg látta. Majd konkrétan emberekre ráírogatva leszünk egyre többen. És ebből a toborzásból tucatnyian vettük ki a részük, folyamatos tevékenység. A napok óta nem belépő helyére pedig keresünk mást
És igenis MAnó-Aranyásó, nem lehet sok karakterrel ugyanolyan aktiv tevékenységet végezni, mint 1gyel.
Score: 5.00
Baalcain

399 Post
Baalcain title=
Re: Szövetségi háború optimalizálása
66. Post - 2020.02.19. 11:23:17 (Válasz Aranyásó #63 hozzászólására.)
szöviméret
A másik amit meg kell érteni, h nem lesznek megfelelő méretű szövik és nem is lehet az a cél. Egyrészt behátárolja a játékosszám és mentalitás másrészt akkor az lenne a probléma, h a fél tucat erős kari ellen nincs esély.

Mert... szóval nem a méret a lényeg : )- a kis létszámú szövinél. Hanem, h a sok kariból nagyobb eséllyel lesz olyan akik beütik az ő karakterüket, ha nem kizárólag topokból áll.
A nagy szövinek tényleg kell az ellenfél szám mint ütő felület, de a kicsinek valójában hozzáillő ellenfél kell, nem pedig ugyanakkora.
És elhiheted, mi is jobban örülünk a kvazár háborúnak, mint az npcnek pedig ott tudunk eleget támadni.-mig a kvazáros meg lehet kiszed előtte. mert az az érdekes harc. és elfogadom, h aki nálam 10-20-30szor többet költött az ellen nincs esélyem. ill pl tegnap du-este nem értem rá 1támadást sem adtam le, de ez is az én döntésem volt, nem hibáztatok mást.

A kis szövi tagjai dönthetnek úgy, h baráti társaság, mást nem engednek be, nem toboroznak stb stb. De akkor fogadják el az ezzel járó nehézégeket. Lassabban fognak építeni és gyengébbek a háborúban. Cserébe a térkapuból pár naponta pörgetik a nyereményt pár barát közt felosztva.
Ne akarjuk a kis szövik előnyét úgy, h közben a hátrányait meg el akarjuk törölni.-ami persze nem zárja ki azt, h ésszerűsítsük a játékot több mindent figyelembe véve-egyébként meg pontosan mi is a kis szövi? köv hsz
Score: 5.00
Baalcain

399 Post
Baalcain title=
Re: Szövetségi háború optimalizálása
67. Post - 2020.02.19. 11:48:26 (Válasz Aranyásó #63 hozzászólására.)
háború
Amit abszolút nem értek gondolatmenet: ha nincs két egyforma szövi akkor ne induljon harc. MIért is? honnan jön ez a gondolat?

1. A szöviháborúban való résztvételen kizárólag nyerni lehet. a nagyságrend a kérdés.

2. mi is az egyforma szövi: darabszám? csapatok száma? harcierő? alkalmazottak szintje? felszereltségre költött argum? harcot támogató ereklyékbe beruházás? spontán a karikba ölt argum? szándék, h akár veszek új támadást is ha kell a győzelemhez? szintnek megfelelően felöltözetetett, chipezett karik? ugyanakkor érjenek rá háborúzni? ugyannyira kémleljék egymást készüljenek egymás ellen? ugyanúgy harci táplázatokat készítsenek?

Amit te felvetsz az nem egy objektiv szempont, hanem egy nektek jobb. Mert felteszed, h megfelelően kicsi ellenfél szám esetén nagyobb az esélyed. Ha pedig ilyen lenne a szabályozás, az a homogén szövik felé menne, kis létszámú rohama szövik vernék el az hobi játékosokat és kevésbé fejlesztett altokat.-igazi közösségromboló hatás
Amire nem jött reagálás, mert fontosabb beszólogatni... a győzelmi arány és győzelmi szám alapján történő célpont választás-ill h ez is befolyásolja. Akik sokat nyertek azokat megveri vki aki sokat nyert. nekem elég igazságosnak tűnik.

Ami tény: vhogy ösztönözni kellene drasztikusan a haborút. Mert ha sokan háborúznánk kialakulhatnának arányok mindenki rájöhetne, h ez egy érdekes dolog.
Egyéni jutalmak direktbe, ez pl jó ötlet lehet. a szöviereklyék is adnának ösztönző erőt esetleg. Az új reális szöviháborús célok és céljutalmak.
És szerintem ez az ami rengeteg gondot megoldhatna. ha kitalálnánk ösztönző dolgokat, ha mindenki felvetné mit szeretne a háborúból jutalomként látni, mire gondolja azt h tömegeket vonzhat. Meggyőződésem, hha van játékosfelület az önmagában problémamegoldó hatású lehet
Score: 5.00
Miklós

457 Post
Re: Szövetségi háború optimalizálása
68. Post - 2020.02.19. 17:50:29
Az 5 játékos, 5 klón felállású csapat hogyan érhet el győzelmet a 10 játékosból álló ellenfél ellen? A leadható támadások száma adott. És a klónok nem támadnak.

Bár elvben egy erősebb karakterekből álló csapat ilyenkor is nyerhet, de igazad van, az ilyen helyzetre kell megoldás, talán itt bejöhetne az, hogy plusz támadást kapnak.

Akkor egy kérdésem van: hogyan lehet frissíteni a benevezett alkalmazottak cuccát?

Kattintasz simán egy mentést, akkor frissülnek, ahogy Endyr is irta.

ha nincs két egyforma szövi akkor ne induljon harc.

Ezt én sem támogatom, a játék egyik alapelve a pozitiv visszacsatolás, még a vesztes is kap a legtöbb helyen jutalmat. Oké, nem annyit mint a győztes, de jobban jársz vele, mint ha be se neveztél volna. És ahogy Baalcain írja, nagyon nehéz lenne csak azonos erősségű szövetségeket találni, nemcsak a létszámon múlik, ki milyen erős.

Szerintem a szövi ereklyék elkészülése jó ösztönző lesz. Ez egy jelentősebb programozási időt igénylő dolog, tehát nem lehet úgy más mellett összedobni 2 óra alatt, mint sok apróságot, amit igyekszünk bepatchelni a kéréseitek alapján. Viszont belátható időn belül meglesz, ezt garantáljuk.
Score: 5.00
Manó

44 Post
Manó title=
Re: Szövetségi háború optimalizálása
69. Post - 2020.02.19. 20:10:59 (Válasz Baalcain #65 hozzászólására.)
Toborzáshoz annyit: Amikor ment a prémnek a szekér, nem vettetek fel bárkit. A kvazárok igen. Így kerültem be én is. Így lett a pontok alapján top a szövi, pedig ahogy a háborúk is mutatják: erősebbek vagytok. Szal hogy toborzás meg ilyenek, szerintem ne erőltessük. Azóta lehet bárki prémes, mióta elkezdtek elhullani a népek.
Score: 5.00
Baalcain

399 Post
Baalcain title=
Re: Szövetségi háború optimalizálása
70. Post - 2020.02.19. 20:49:03 (Válasz Manó #69 hozzászólására.)
Nem igaz.

Az elején nyitott felvétel volt, a toborzó szövegem el is olvasható most is. Utána kezdtünk kitételeket tenni, megnevezve építési kvótkat adott napokra, és a kitettek helyére már csak megbeszélés után lehetett bekerülni-és ma sem veszünk ill tartunk meg bárkit. pl ha vki szid minket a chatünkön, még ha őszintén kedvelem-komolyan!!!- akkor is kivágjuk.
Nézzd meg Jazminkát. A szövink legelső játékosai közt van, 900as harcierő jelenleg.
Azért nagyobb a pontszám mert 1 reziszinttel többet húztatok és 6 emberrel többen vagytok.

De ne keverjük a szöviket, értem én, h neked is nehéz követni : ) én arról írtam, h a vidrákra nem jut annyi idő, és nem végeznek érdemi toborzást.

Ott van az Old moon. 20 fős szövi lett pedig sokkal később indult. de minden nap ment a toborzás érezni lehetett, tornay t.on h a szövi dolgozik az erőssé váláson, nem pedig az erőseket gyengítené magához.
Score: 5.00
Ana

74 Post
Ana title=
Re: Szövetségi háború optimalizálása
71. Post - 2020.02.19. 21:46:51 (Válasz Miklós #68 hozzászólására.)
Quote: Miklós - 2020.02.19. 17:50:29

Bár elvben egy erősebb karakterekből álló csapat ilyenkor is nyerhet, de igazad van, az ilyen helyzetre kell megoldás, talán itt bejöhetne az, hogy plusz támadást kapnak.


Igen, ez sokat lendítene a dolgon. Ha a klónok számának arányban kapnának teszem fel egy 5 játékos 5 klón felállás esetén plusz öngyógyítási lehetőséget, meg már egész jó lenne. Erre azért lenne szükség, mert a játékosokból álló ellenfél hamar kitapasztalná, ki a valódi (aki támad) és ki a klón, még ha az esetleg szövitag klónja is, akit elég leütni, és ráfeküdnének az ütőjátékosokra.
Score: 5.00
Aranyásó

7 Post
Aranyásó title=
Re: Szövetségi háború optimalizálása
72. Post - 2020.02.20. 18:17:57 (Válasz Baalcain #70 hozzászólására.)
Quote: Baalcain - 2020.02.19. 20:49:03
Nem igaz.
Ott van az Old moon. 20 fős szövi lett pedig sokkal később indult. de minden nap ment a toborzás érezni lehetett, tornay t.on h a szövi dolgozik az erőssé váláson, nem pedig az erőseket gyengítené magához.

Könyörögve kérlek, mutass egyetlen olyan hozzászólást bármelyik Vidrától amelyikben az áll, vagy azt sugallja szerinted, hogy az erőseket kell gyengíteni.
Kezd nagyon fárasztó lenni a vádaskodás és a mondanivalóm teljes, totális ignorálása, és a fejedben lévő képek rámvetítése. Szövegértés? Eh.
Score: 5.00
Baalcain

399 Post
Baalcain title=
Re: Szövetségi háború optimalizálása
73. Post - 2020.02.20. 21:07:38 (Válasz Aranyásó #72 hozzászólására.)
Yworlt külön most lekémleltem, mert olyan vehemens volt az állítás azt hittem, már nem vidra....
De nem, mégis az.

Az ő felvetése volt, h szabjuk méretre a szöviket, és kis max 10 fős induló csapatok legyenek.-lehet elkerülte a figyelmed, nem gond peace.
Score: 5.00
Aranyásó

7 Post
Aranyásó title=
Re: Szövetségi háború optimalizálása
74. Post - 2020.02.21. 03:55:27 (Válasz Baalcain #73 hozzászólására.)
Egy: Yworl nem én vagyok. Ez meg itt egy idézet Yworl-tól:
A szövetségek létszámának korlátozásával nem értek egyet.
Szóval nem tudom megint miről beszélsz, de lassan te sem.
Plusz adalék ide: Miklós is jónak találta a szövetségi csapatok jelentkezésének azt a módját, hogy kisebb szövicsoportok küzdjenek csak egymás ellen, ne egész szövetségek, azaz akkora nagy baromság nem lehet (mivel Miklós is fontosnak tartja hogy a prémiumosok előnyei ne váljanak a hátrányukká, lásd nincs méltó ellenfél, akivel nem csak húsdarálót tudtok játszani a megfelelő ütésszám megléte nélkül, ezáltal kivehetetlen jutalmakkal, stb)

Kettő: visszaolvastam Yworl hozzászólásait, és ami szerinted a Prémium szövetség "feldarabolását" célozza, az mindegyik másik szövi csapataiét is egyúttal, csak a csőlátásod ismételten megakadályoz abban hogy átlásd, ezzel nem a prémiumosok gyengítése lenne a cél. Minden más szövetség is csak meghatározott max létszámmal lehetne benn egy harci brigádban, és ezzel egyfelől sokkal több jelentkezőt teremtene a háborúhoz, hiszen szövetségenként két-három brigád is indulhatna, vagy akár nagyobbra nőve, több taggal már 4-5 brigádjuk is lehetne, és mindegyik brigádnak jó eséllyel kerülne egy ellenfél, mert más szövikből is több brigád keletkezne. Eleve több szövi merne jelentkezni a háborúba, de lehet hogy rosszul ítélem meg, passz. Igazság szerint olyasmiről beszélgetünk most, ami már lezárt, elvetett ötlet, ha jól tudom.

Ettől függetlenül, a prémiumos csapatoknak/játékosoknak semmi hátránya nem származna abból ha nem egy nagy méhrajként zúdulnának a kisebb szövetségekre, nem jutva így ütéshez, jutalomhoz, meg ami a háborúban még esetleg érdekes lehet: a valódi küzdelem élményéhez. Nincs az a felállás ugyanis amiben egy "felszabdalt" tíz jelentkezős, de fejenként három csapattal nekiinduló szövibrigád hátrányban lenne a kisebb haderejű szövetségek eleve kisebb harcértékei és az egy- max két csapatot kiállító emberei ellen.
Igazából ebben a játékban nincs semmi, ami felvehetné a folyamatosan prémiumban (nem argumért, csak prémium időszakban) játszó emberek ellen a versenyt, nem mondható el hogy törékeny lenne a pozíciótok, és te mégis habzó szájjal küzdesz minden és mindenki ellen, aki olyan javaslattal áll elő, ami mondjuk a nemprémiumos játékosoknak is megadná azt az érzést a háborúban, hogy van értelme egyáltalán belefogniuk.

Ameddig egy 30 jelentezőből álló szövit összesorsolhat a játék egy 10-20 főssel, addig nincs értelme valódi küzdelemről beszélni, és erre kereste Yworl a megoldást a javaslatával. Amin Miklós is elgondolkozott. Mivel valahogyan csak meg köllene oldani a fennálló helyzetet, miszerint a két nagy szövinek örök életen át csak az egymással való harc marad, kivéve ha abbahagyják a fejlődést ugye, de ez nem cél :-)
Score: 5.00
Aranyásó

7 Post
Aranyásó title=
Re: Szövetségi háború optimalizálása
75. Post - 2020.02.21. 04:42:10 (Válasz Miklós #68 hozzászólására.)
Miklós:
Ezt én sem támogatom, a játék egyik alapelve a pozitiv visszacsatolás
Ezt a pozitív visszacsatolást emlegesd rendszeresen azon játékosoknak, akiket bedarál egy nagy szövetség és esélyük sincs ütni, vagy ha mégis ütnek, akkor csak felkoncolják magukat a 2000 feletti harcértékű ellenfeleken, már ha megérik hogy egyszer is üthessenek :-)
Az nem pozitív visszacsatolás hogy kapnak vigaszdíjat mert jelentkeztek és lement a húsdaráló.
Ennél demoralizálóbb nemigen létezik, és még magas díjazásért cserébe sem fognak háborúzni az emberek (noha én is egyet értek azzal, hogy a jelenlegi jutalmak nem bátorítják a szöviket a rendszeres jelentkezésre). Ennek valamiféle kompenzálására elég jó ötlet volt, hogy minden vesztes háborúval kisebb lesz a jelentkezési költség.
Amúgy a munkaerőpiacon létezik egy "anomália": amikor inkább el sem megy dolgozni valaki egy egész tűrhető napidíjért, mert összességében nem éri meg lecserélni a nulla tevékenységért járó ilyen-olyan összegeket (amiket elveszt ha munkába áll akár csak egy napra is). Ez tök jellegzetes eset az építőiparban a szakképzetlen segédmunkákra való toborzásnál: őket mostanság csak olyan horribilis napidíjakkal lehet megmozdítani, amit egy mérnök is megbecsülne.

Ha nem akarsz horribilis "napidíjakkal" előállni, azaz übertápot adni pusztán azért hogy háborúzzanak a játékosok, akkor magával a háborús rendszer egyensúlytalanságával kell valamit kezdeni. Esélyt adni a kisebb haderejű szövetségeknek hogy hozzájuk hasonló erejű csapatokkal kerüljenek össze, és ismét csak nem a létszám az elsődleges, hanem a harcérték.
Ugyanúgy semmi értelme egy olyan csatának ahol maximum 10-10 benevezett játékos van, de az egyik fél csapatai messze 2000 feletti értékkel bírnak és jelentkezőnként 2-3 csapatuk van, míg a másik fél jelentkezőinek csak 1, max két gyenge csapatuk és az alkalmazottak harcértéke alig haladja meg az 1000-et, vagy annyit sem.
Persze, ameddig nincs elegendő szövetség aki jelentkezne, valóban csak azokból tud összeválogatni a rendszer ellenfeleket akik jelen vannak az adott napi háborús listában, és a sok vesztes háború alapján csökkenő nevezési díj jó bátorításnak, hogy legalább benn maradjon a nevezők közt az adott szövi. De az állandó esélytelenség élménye már rövid távon is felveti a kérdést amit LanMaffia feltett: minek háborúzzak?
Score: 5.00
Yworl

12 Post
Yworl title=
Re: Szövetségi háború optimalizálása
76. Post - 2020.02.21. 08:03:21 (Válasz Aranyásó #74 hozzászólására.)
A szövetségek létszámkorlátja Birka és Miklós ötlete volt.

Nekem nagyon úgy tűnt, hogy 2 választás van vagy szétdarabolják a szöviket vagy hozunk életképes javaslatot. A kis csoportos harc szerintem jobb megoldás több előnye is van pl. szöviket nem veri szét és sokat lendít a játékegyensúlyon is. Ha sok csapat van akkor akár ligákat is lehetne csinálni illetve sokkal jobban lehetne szabályozni ki milyen erősségű ellenfelet kap ami szintén az egyensúly irányába vinné el a dolgokat.

Az előző hsz-edre ris reagálnék:

1 Ez tételesen nem igaz nevezési díj van ami még most is azt jelenti, hogy sok esetben a vesztes csata nettó bukó.

2. Nem kell kényszeríteni az embereket arra, hogy versenyezzenek ha van esélyük nyerni. A jutalom is fontos de ha drasztikusan változik a jutalom az csak az erőseknek jó. Persze minden szentnek maga fele hajlik a keze de te konkrétan csak és kizárólag abban gondolkozol, hogy neked/nektek legyen előnyös bármilyen változásról is legyen szó, a javaslataid is mind ezt célozzák vagyis nem jobbítani akarod a rendszert hanem csak nyerészkednél.

Több karakterrel játszani teljesen legális ebben a játékban az, hogy milyen karakterek vannak a Vidrában ad 1 semmi közöd ad 2 sokkal nagyobb rálátása van annak a játékra aki nem csak egy prespektívából ismeri.
Score: 5.00
Baalcain

399 Post
Baalcain title=
Re: Szövetségi háború optimalizálása
77. Post - 2020.02.21. 11:13:55 (Válasz Yworl #76 hozzászólására.)
A szövi háborúban résztvevőinek a korlátja volt birka eredeti ötlete.

A tied pedig a szövi több egységre szétdarabolása.- mint írod most is.
Értelemszerűen ez gyengíti és szétszabdalja az erőseket, hiszen az tuti nem tetszene- és nem is biztos, h jó lenne- hha a 3 csapatot kiállító 3szor annyit nyerhetne.

1. A pénzből sokkal több termelhető mint kut pontból. És a pénzből nem tudsz gyorsítani. a háborúban egyebek mellett pénzt váltasz kut pontra

2. ebben alapvetően igazad van. azzal együtt h minden névmást amivel rám utalsz nyugodtan ki lehet cserélni a sajátodra is.-és nyilvánvaló h mindenki a saját nézőpontját érti igazán én is és te is.


Semmi közöm a vidrabeli altokhoz, addig amig a Kvazáros fő karik-barátok- házastársak stb stb nem tesznek úgy mintha önzetlen védenék. addig ez témaként fel sem jött.
vissza lehet olvasni, abszolút respektáltam a kis vidrák kitartását, h újra és újra játszani akarnak a környezet nehézsége ellenére.
Több karakterrel jobban át lehet látni a játék egyes részeit ez is igaz.


Továbbra sincs válasz arra felvetésemre, h a győzelmek alapján kapjon ellenfelet vki. Gondolom azért mert valójában a vitapartnereim is jobbára győztesek és önmagában ebben nem látnak megoldást-ami igaz is.
Score: 5.00
Baalcain

399 Post
Baalcain title=
Re: Szövetségi háború optimalizálása
78. Post - 2020.02.21. 12:29:38 (Válasz Aranyásó #75 hozzászólására.)
Ez egy ésszerű hsz. Alapvetően igaznak látom.-azzal együtt, h a harcierő nem magában álló szempont.

Arany, valójában sokszor ugyanúgy gondolkodunk ám csak a megoldást keressük más irányban.


ui: az ezt megelőző hszedre inkább nem regálok. vitázni érdemes az a problémamegoldó veszekedni meg...
Score: 5.00
Miklós

457 Post
Re: Szövetségi háború optimalizálása
79. Post - 2020.02.21. 17:22:28
Srácok, akkor ha nincs masszív ellenkezés, jövő hétre beütemezzük ezt, hogy a szövetségnek ha 10-nél több háborús résztvevője van, akkor több csapatban vesz részt (amelyek egymással semmiképp se harcolhatnak).
Ha pedig egy csapatot NPC-kel feltölteni, mert kevesebben vannak, a résztvevők közt szétosztunk NPC létszám * 3 támadást (de egy játékosnak max. +3-at, hogy azért ne az egy fős überkarakter csapat verjen le mindenkit).
Score: 5.00
Baalcain

399 Post
Baalcain title=
Re: Szövetségi háború optimalizálása
80. Post - 2020.02.21. 18:27:35 (Válasz Miklós #79 hozzászólására.)
Quote: Miklós - 2020.02.21. 17:22:28
Srácok, akkor ha nincs masszív ellenkezés, jövő hétre beütemezzük ezt, hogy a szövetségnek ha 10-nél több háborús résztvevője van, akkor több csapatban vesz részt (amelyek egymással semmiképp se harcolhatnak).
Ha pedig egy csapatot NPC-kel feltölteni, mert kevesebben vannak, a résztvevők közt szétosztunk NPC létszám * 3 támadást (de egy játékosnak max. +3-at, hogy azért ne az egy fős überkarakter csapat verjen le mindenkit).


Biztos nagyon visszafogott voltam, és ezért úgy tűnt nincs ellenkezés : )
Ugye tisztában vagy vele Miklós, h kizárólag 1 társaság akarja ezt a fejlesztést, mert azt hiszik jobb lesz nekik? -és valójában ők is írták, h nem biztos, h a darabszám a mérvadó érték...

Valamint semmi pozitiv hozadéka nincs a dolognak ha ugyanazok háborúznak továbbra is. A háború ösztönzést kellene kitalálni végre leprogramozni a szövi ereklyéket, azt mondtad, h az motiváló lesz.

Önmagában annak, h a vidráknak nem 2 csapattól kell félnie hanem 5-6tól miért is lesz jobb? -felteszem a kvazárok is mind aktivak.


1. szerintem a valódi érdekes szöviháború halála. - igy is kialakulhatnak érdekességek persze, biztos vagyok benne. a közepes de inkább gyenge kariknak nagyobb eséllyel, ez vitathatatlan-megjegyzem én sem egy top kari vagyok
Random csapatok v csoportba nevező karik? ki dönti el ha csoport kialakítás, h jó vagy nem? hányszor kell nevezni hányszor lesz jutalom?

A 2. rész... miért kell több támadás? hogy életképessé tegyük mesterségesen a pár karis szöviket? nem egyértelmű, h kis létszámú erős karit szöviben tartani egyszerűbb, mint 20-30 fő ugyanolyan erőset toborozni???

Létezik bármiféle hátránya annak ezek után, a kis szövinek? kitermeli gyorsan a térkaput pár karinak, háborút pörget, a szöviépítkezés meg kb a 3. szintig releváns az gyorsan megvan- és utána is a hetek alatti építési időben megtermeli a kis szövi is a szükséges pénzt.
Pontosan mi értelme van szövit építeni? -mondjuk ha léteznének szövi ereklyék és a sokcsoport gyorsabban termelné az alapanyagot az máris a nagy szövinek is többet jelentene.
Score: 5.00
Page: 1234567