: 12
: R.I.P
Miklós

447
Re: R.I.P
21. - 2020.06.22. 12:21:22
Nagyon köszönöm a visszajelzéseket!

A felsorolt problémák közül van, amit idővel meg fogunk tudni oldani, és van olyan is, amit sajnos nem, és van néhány feloldhatatlan paradoxon is.

Számos dologban egyetértek veletek. Nem fogom itt újra felsorolni őket, sok már nagyon régóta fent van a fejlesztési listán, van, amit most fogok felírni. Annak mindenesetre örülök, hogy nem merült fel a korábbi játékokan olyan gyakori "túl sok időt kell a játékkal tölteni", és nem is a Pusztulat volt az oka, nagyon sok munkánk volt vele, és kíváncsian vártuk a vele kapcsolatos reakciókat, akkor tehát nem azt történt, hogy rosszul sikerült. Az alábbiakban részletesebben kitérek néhány fontosabb felvetésre.

"Titok" Hiányzó információ: minden egyes boxba raktunk egy helpet, és mi saját magunk csináltunk egy komplett wikit. De a játék nagyon összetett, lesznek dolgok, amik kimaradnak. Amikor visszajelzést kapunk, hogy vmi hiányzik, igyekszünk berakni a megfelelő helpbe, és ti, játékosok is bővíthetitek a wiki. De egy ilyen komplex rendszerről lehetetlen tökéletes, minden részletbe menő információt adni, főleg, mert folyamatosan fejlesztjük, bővítjük. Tehát ezt adolgot sajnos ennél jobban nem fogjuk megoldani sajnos És gondolom nem vigasztal senkit az sem, hogy ezt más, hasonlóan komplex játékok sem tudták megoldani.

A játék monoton, egysíkű, nincsenek döntési, kiugrási helyzetek: félek, hogy az igazi probléma, hogy ennek pontosan az ellenkezője igaz. Minden egyes szinten dönthetsz, melyik szakértelmet fejleszted: nagyon nem mindegy. Az sem mindegy, milyen harci és egyéb szakértelmű embereket veszel fel. Nagyon nem mindegy, mire költöd az erőforrásokat, mit fejlesztesz, mit veszel meg aranydukátért. A korlátokra, amikről Otoaak ír, pontosan azért volt szükség, hogy a fizetős játékosok ne tudjanak annyira elhúzni. A cégnél pont azért nincs, csak egy konvergáló korlát, mert az erőforrásokra egy bizonyos mennyiségnél többre úgysincs szükséged. A döntéseknek fontos súlya van abban, hogy mennyire vagy sikeres a játékban. De ha túl sok a taktikázási, döntési elem, az egy biztos módja annak, hogy a játékosok lemorzsolódjanak: ha állandóan parázni kell azon, hogy mit hol rontottál el, és hogy maradsz le, az nem jó egy játékban. A korlátok itt is segítenek, a kúriaépítést pl. nem tudod elrontani. De egy kaland hiába lineáris, még így is sokszor belemennek emberek úgy, hogy előtte nem ellenőrzik, van-e elég erőforrásuk, megfelelő emberek vannak-e a csapatban, stb. De az argum pedig pont arra jó sokszor, hogy egy hibát kiköszörüljön az ember, így legalább kevésbé van sakkverseny érzete a dolognak, ahol csak a legokosabb nyerhet.
A "monotonitásról" még annyit, hogy pontosan ezt akartuk elkerülni a játék kezdete óta, ezért lehet felgyorsítani a harcokat, ezért lehet egy kattintással letudni a fokozásokat, minijátékokat; ha valamit sokszor csináltál már, ne kelljen időt tölteni vele.

Argum vs non-argum: ez örökre a legérzékenyebb problémája lesz a hasonló játékoknak, aki nem fizet, az is úgy érezze, hogy esélye van, nem marad le semmiről, de azért legyen értelme fizetni, kapjanak valamilyen előnyt a fizetős játékosok. A béta teszt alatt arra a konszenzusra jutottunk, hogy az lenne a cél, hogy havi kb. 5000 Ft-nyi befizetésből minden fontosat meg lehessen venni, és eredményesen lehessen versenyezni a legtöbb kategóriában. Az én meggyőzödésem az, hogy ez sikerült, viszont ebben a kérdésben max olyat tudok magam mellé állítani, aki valóban ennyit költ, és a játékot is jól ismeri. Aki egyáltalán nem vesz argumot, az örökre a hiányát fogja érezni. A modellnek nem az a lényege, hogy akár fizetsz, akár nem, ugyanoda tudj eljutni ugyanannyi idő alatt - akkor senki sem fizetne, Magyarországon legalábbis nem. Hanem az, hogy korlátlan ideig játszhatsz, lassabban ugyan, de mindent elérhetsz, de az egésznek az a célja,hogy egy nap azt mondd: egész jó játék, és egy csomót játszottam vele, akár meg is érdemlik a fejlesztők, hogy fizessek érte. Persze legtöbbször ez pont fordítva működik, sokan elvből nem fizetnek, közben látják, milyen előnyük lenne, ha megtennék, ezért csak gyűlik bennük a keserűség, egyre jobban haragszanak a játékra, a fizetősökre és már csakazért sem fizetnek. Ez sajnos egy feloldhatatlan paradoxon, ennek a játékos fejében kell eldőlnie, hogy eldöntse, ha sokat játszott a játékkal, akkor támogatja a játékot, az egy win-win szituáció.
De visszakanyarodva az argum és nem argum közti különbségre, ezt iszonyúan nehéz belőni. Ha túl kicsi a különbség, senki sem fog fizetni, ha túl nagy, a játékosok frusztráltak lesznek. A kék felszereléseket pl. a bétán pont ezért gyengítettük, és épp ezért lehet annyi ingyen argumot találni, hogyha valakinek ez a fontos, akkor megteheti, hogy abból pl. felszereléseket vesz. Laca írja, hogy a lila cuccokkal autoattackban lelő minden free játékost. De ha csak 10%-kal lennél erősebb, ugyanez lenne a helyzet. Sőt. Inkább azért szoktunk reklamációkat kapni, hogy "erősebb voltam XY-nál, hogyhogy nem nyertem."
Manóval beszéltünk erről, hogy érdemes lenne esetleg csinálni majd egy világot, ahol mindenki egy havi fix összeget fizet, nem lehet sem többet, sem kevesebbet fizetni. Ha van érdeklődés, akkor szívesen csinálunk ilyet is.

A felzárkózási lehetőség hiánya, amit Laca említett: ez ismét egy paradoxon. A szintben pont hogy fel tudsz egyébként zárkózni, max-2 szintig több TP-t kapsz a napi feladatokból. de tény, hogy ezzel a módszerrel nem tudsz felmenni oda, ahol a legelső van. És ennek jó oka van. Tegyük fel, hogy te minden nap minden napi küldetést megcsinálsz, és emellett még az összes aranydukátodat is csak energiaitalra költöd, azért, hogy te legyél az első. Egy másik játékos meg az aranydukátjátból vesz egy relikviát, ami ad neki egy rakás plusz sikerpontot. Te mit szólnál hozzá, ha ezután ez a játékos pár gombnyomással pont ott lenne szintben, ahol te? 2 nap eltérés semmi, 7-8 nap 1 szintlépés, 2 nap lemaradással ugyanott vagy vele, mint a többiek. Szóval erre a problémára csakis az lenne a megoldás, hogy nem -2 szintig, hanem mindig az első játékosig fel lehetne menni, ha le vagy maradva, és nem lehetne az árverésen energiaitalt venni. Csakhogy akkor szintben nem lenne semmiféle verseny, és akkor a célod is elveszne, hogy első lehess, mert mindenki ugyanott tartana.
Ettől függetlenül, abban igazat adok neked, hogy a szintlépés toplista leegyszerűsítve erről szól, öld meg minden nap az elfajzottat. Mondjuk azt gondolom, nem nagyon van senki, aki robotként, a játék első napjától kezdve mindig minden napi küldetést megcsinált, tehát azért így is van lehetősg arra, hogy behozd a dolgot, de lehet talán jobb lenne az elfajzottas napi küldetést teljesen kivenni a listáról, de legalábbis az utolsó elfajzott után rárakni egy gombot "teljesítem" vmilyen erőforrásért, ahogy te is javasoltad.

Lacának külön köszönöm, hogy pozitívumokat is írt
: 5.00
Manó

44
Manó title=
Re: R.I.P
22. - 2020.06.22. 17:24:05
S íme: Ana és én is írtunk pozitív dolgokat, de csak Lacának köszönted meg. Nincs több kérdésem.
: 5.00
Ferrum Virginis

30
Ferrum Virginis title=
Re: R.I.P
23. - 2020.06.22. 19:57:20
Miklós, nem szeretnél mondjuk politikus lenni?
: 5.00
Endyr

599
Re: R.I.P
24. - 2020.06.22. 23:14:13 (Válasz Miklós #21 hozzászólására.)
: Miklós - 2020.06.22. 12:21:22
, de lehet talán jobb lenne az elfajzottas napi küldetést teljesen kivenni a listáról, de legalábbis az utolsó elfajzott után rárakni egy gombot "teljesítem" vmilyen erőforrásért, ahogy te is javasoltad.


Miklos, en ezt oktober kozepen megirtam neked a beta vegen. Es meg jopar olyan dolgot is megirtam, amibol nem lett semmi es a fenti hsz-ekben fel lett emlegetve. Csak akkor en elore jeleztem, h szerintem ez lesz, te pedig bizonygattad, hogy nem, majd meglatom. Hat most latom...
: 5.00
Miklós

447
Re: R.I.P
25. - 2020.06.22. 23:34:43 (Válasz Endyr #24 hozzászólására.)
Már emlékszen, Endyr, erre a problémára akkor találtunk is megoldást. Ha valaki lemarad, (pl. mert nem üti az elfajzottat), akkor az elfajzottas küldi helyett 70% eséllyel kap egy másikat, ami dupla TP-t ér. Akkor ez jó, argummentes megoldásnak tűnt, amivel nemcsak 1 kiesett elfajzottat lehetett bepótolni, hanem komolyabb lemaradást is be lehetett vele hozni.

Egyébként én is egyedül képes lennék bármilyen játékhoz, vagy egyéb szoftverhez, amit alaposabban ismerek, pár óra leforgása alatt egy olyan terjedelmes fejlesztési javaslatot, ötlethalmazt lerakni, hogy azt utána évek alatt se tudják megcsinálni. Ilyen listánk már nekünk is van, ld. az új topikot amibe most ki is raktam őket. Nem véletlen, hogy az újabb javaslatok helyett inkább toleranciára és türelemre lenne szükségünk. Minden ilyen játék a végtelenségig fejleszthető, végtelen újdonsággal bővíthető, és a végtelenségig tökéletesíthető. Sosem az a gond, hogyha nem valósulnak meg a kívánságaid holnapra. Hanem az, hogyha már nincs fejlesztés.

És nem, nem akarok politikus lenni

Manó te meg lécci mondd, hogy ha vissza is nézel a fórumra, nem azért fogod tenni, hogy trollkodj
: 5.00
Manó

44
Manó title=
Re: R.I.P
26. - 2020.06.22. 23:40:50 (Válasz Miklós #25 hozzászólására.)
Karfiol! (Megfelel?)
: 5.00
Miklós

447
Re: R.I.P
27. - 2020.06.23. 00:15:55 (Válasz Manó #26 hozzászólására.)
Tudtam én, hogy látunk még
: 5.00
Manó

44
Manó title=
Re: R.I.P
28. - 2020.06.23. 00:44:02 (Válasz Miklós #27 hozzászólására.)
: Miklós - 2020.06.23. 00:15:55
Tudtam én, hogy látunk még

Megidéztél. Mit vártál? Gumikacsát?
(egyébként: nem, nem tervezek ilyesmit. Néha elképedek miket is feltételezel rólam)
: 5.00
GordonGekko

19
GordonGekko title=
Re: R.I.P
29. - 2020.06.25. 12:55:03
Részémről is ennyi volt, a karaktert törlöm. Nem várok ettől a játéktól később se többet, így nem érzem szükségét annak hogy később visszanézzek.
: 5.00
Razak

9
Razak title=
Re: R.I.P
30. - 2020.06.26. 11:42:39
Engem felzárkózásnál nem zavarna, ha újonnan kezdők utolérnének engem.
Pedig fizetek a játékért, és az elejétől fogva játszok.

Véleményem szerint a játékban van bőven lehetőség, hogy rendelkezzek olyan előnyökkel, amit egy frissen kezdő játékos felzárkózás után se kaphat meg. (Event bónusz, befizetési akciók)

Hosszabb távon többet nyerhet a játék az újoncok felzárkóztatásával.

De lehet csak egyedül vagyok ezzel a véleményemmel.
: 5.00
Miklós

447
Re: R.I.P
31. - 2020.06.26. 14:16:52 (Válasz Razak #30 hozzászólására.)
Abszolút egyetértek, a felzárkózás lehetősége fontos. TP-ben / szintben fel tudsz zárkózni elég jól, alkalmazottra is van már 2 mechanizmus, a szakértelempontokat is meg fogjuk csinálni. Robotra kellene még valami, mert ott erre egyáltalán nincs lehetőség még sajnos.
: 5.00
Seroth

68
Seroth title=
Re: R.I.P
32. - 2020.06.27. 16:17:01
Kedves Miklós!

Attól, hogy sokszor elmondod az ellenkezőjét, az a tény nem fog megváltozni, hogy NEM LEHET FELZÁRKÓZNI! Néhány hét, vagy egy hónap lemaradás már behozhatatlan. Elmondásod szerint robot felzárkózás nincs, szakipontokat meg fogjátok csinálni, tehát az sincs. Tp/szint felzárkózás pedig nincs jól megoldva, ráadásul kevés. Az egyetlen megoldásnak a türelem mutatkozik: meg kell várni, amíg az élboly töröl... (bocs, de ez a folyamat már elkezdődött...) Sajnos a Pusztulat jellegéből adódóan (csak robot orientált) az élboly jelentős részét nem fogja megtartani/visszacsábítani.
: 5.00
Baalcain

399
Baalcain title=
Re: R.I.P
33. - 2020.06.28. 16:17:57
Múlt héten én is kihaltam, csak a fórumért léptem most be.

Írhatnék oldalakat az okokról aki akarja megértette az elmúlt félévnyi írásomból. A kiskaput az 50. szintű tárgyak, kalandok és a kvázi ellopottként megért argum és kalandpont veszteségek tették be.

És igen, mint Seroth is megírta a várva várt pusztulat nem bir itt tartó erővel.
: 5.00
Majtika

21
Majtika title=
Re: R.I.P
34. - 2020.06.28. 23:54:55
Miért nem Argum,
Több mint 200 nap játék után úgy éreztem én is abbahagyom a játékot, már 1 hete szinte totál inaktív a karakter.
De vajon miért is?
Első körben azért, mert a csapat nagy része abba hagyta, így a játék alatt már a 2 szövetség ürül ki körülöttem... Ez pedig erősen arra utal, hogy a játék elkezdte ledarálni a még kitartó játékosokat. És érzésemre ez méginkább így lesz. De mi a helyzet a játékkal.
Számomra nagyon negatív volt, hogy a játék nagy mennyiségű hibával indult el mint éles, kész játék, amit egy bétában még talán elfogadnak az emberek, de így nem. És tény sok javítva lett, ráadásúl sok nagyon gyorsan is, de sajnos számomra sok olyan dolog volt ami ellentmondásos volt mind kommunikációban, mint a játék beharangozásakor, azzal mint ami megvalósul.
A játék több területe meg lett tervezve szépen, de olyan érzésem van, hogy egy dologgal nem lett számolva. A játékosokkal, és a játékosok nyerésvágyán.
Nézzünk pár példát:
„Ha a játéknak valamely része nem tetszik, nem kell csinálni”
Pl én a bányászást nem annyira preferálta, mivel a chipek az elején még eléggé húzták az alkalmazottakat, de utána nagy erőforrásigény mellett adtak minimális buffot. Fenti dolgokat megtettem, nem foglalkoztam vele, majd 50es tárgyakhoz kritikusan kell.
Nem szereted az állatkák nevelését? Ne foglalkozz velük, ellenben olyan plusz statot ad ami egy elfajzottnál top10 vagy sem eredményt hoz, már csak akkor is ha épp 80% alatt a kedvük. Persze, lehet auto etetni, játszatni őket, de ugye az sincs ingyen.
Pozitívumok amiket szerettem:
Nekem nagy pozitívum, hogy ennyi idő után is ha az ember nem akart egész nap a játék előtt ülni, megtehette, és haladhatott, bár azért pár óránként azt a 2-3 klikkelést meg kell tenni ha az ember jól akarja csinálni.
Kiskedvenc építő egy remek játék lehetne, amit ráadásul minden este párommal közösen csináltunk meg, így közös kis program lett. Sajnos mivel az egyetlen tényleges valós időben lévő 1v1 elleni játék, nekem kicsit hiányzott, hogy máshol nincs hasonló.

Relatíve gyors support, bár nem teljesen értem miért hétfőn van tippre a közös megbeszélésetek, mert általában ha hétfő hajnali generálással gond volt csak du kaptunk választ, addig admin se volt. Gondolom olyankor volt heti meeting, de miért?

Negatívumok:
A legtöbb rangsort az dönti el ki fizet, vagy, hogy az adatbázisban milyen ID-vel szerepel, mert pontyegyenlőség esetén valami nagyon fura rendszerbe dobta az embereket (ha jól tudom rangsoron lévő helyezés szerint)
Nagyon sok működés, és határérték hiba van és volt a játékban. Ebből látszik, hogy a játék tesztelése kb semennyire nem kezdődött el, csak működési tesztek, de algoritmusok helyességének ellenőrzése nem történt meg. Ilyen volt a bányajáték hibás számítása, a gyorsítás szakértelem fordított működése, a bányakatasztrófa dupla levonása, amik hirtelen eszembe jutottak, és anno jelentettem.
A játék több részét elkezdtem megfejteni, hogy mi hogy működik, de beleuntam, mert többször előjöttek olyan számok amik bug miatt voltak, így a munkám kb ment a levesbe, így a „felfedezés öröme” átment egy felesleges munkába, és én személy szerint beleuntam.
Több bug gyanús dolgot is kérdeztem szövőiben vajon bug e vagy sem, mert a mindenhol megtalálható segítségek, és sok helyen a leírások, értelmetlen, nem egyértelmű mondatokból állnak, mert ugyanarra a dologra van, hogy 2-3 kifejezés van használva, így azok értelmezhetősége eléggé kétséges.

Lemaradás behozatala. Szerintem nagyon rossz koncepció, hogy kb esélytelen behozni azon játékosokat akik nem hagytak ki napot. Én a 2. napot kihagytam utána néhány küldi nem lett meg, mégis a tophoz képet már 2,5 héttel voltam karakterszintben elmaradva.
Elgondolkoztam, hogy befizetek a játékra, és rá kellett jönnöm, minek? Persze, szívesen segítem a fejlesztést pénzzel is, viszont magyarok vagyunk, várunk is valamit érte, és mikor azt láttam, hogy szinte semmivel nem lennék előrébb? kapásból elmegy 1-2k argum a „kötelezőkre”, de utána vehetek olyan tárgyakat amik 2-3 hónap múlva elavulnak?
Argum mentes játékosok szívatása, pl garázs. Anno vettem 1 argumos csoda autót, majd eltelt 2,5-3 hónap, és az 51-es szinten lévő autó maxolva is csak 1 azaza egy tulajdonságban előzi meg őt. Ekkora különbséget szerintem nem kellene csinálni.
Sok mindent ha úgy csinálom, ahogy kell, magamat szivatom. Ha növelek 1 szakit, vagy pl egy bányadolgot, több esetben én szívom meg.
Talajvizsgálat? Persze több az érc, de ez nem ténylegesen több érc/perc, csak a percet tolja ki jócskán, így lassítom az új bánya nyitási lehetőséget, amivel a szarv szerzési lehetőséget bukom, ami ugye 50es tárgyakhoz kell.
A játék drága. Túl sok helyre lett plusz lehetőség berakva argumköltésre amivel minden nap nyílik az olló:
Nézzünk párat, a teljesség igénye nélkül:
Kert, jobb növény, amik ráadásúl magasabb szinten még durvággak, mivel a vakondvadászat, az argárium és az egyéb módosítók tovább buffolják, így amíg argum nélkül veszek egy hagymát, ha minden klappol, akkor napi 4 ültetéssel, 3 növényenként kapok 6-6 dexlinget, azaz 4*3*6=72
Ugyanez argummal: 4*3*24=288 dexling, ami NAPONTA! 216+ dexling, ami azért nem a leggyakoribb erőforrás. Igaz egy 46-os szintű növény, de mivel egy szint 50 körül 8-9 nap azért már az is 40-50*216 exling
Álatok ételei, játékai, igaz ebbe a részbe nem merültem bele, de az argumos petek és a vásárolhatól is tuti többet adnak.
Bányaában most már lehet gyorsítani
Jobb autó, sok sok + sikerpont
Jobb fegyverek
Napi +3 aréna= több érc, több dexling
Napi + minijáték= több Zen
Napi + robotaréna= több kavics
Háború+ támadás= plusz hőspont, argumdukát
És akkor még költhető elfajzottnál, térkapunál, meg ki tudja hol argum, de miért?
Persze sok kicsi sokra megy elven lett gondolom kitalálva, de szerintem ez már sok. Nem az a baj, hogy a fizető játékos előrébb van mint a free, hanem a mértékkel.
Én elképzeléseim szerint 3-4 csoportnak kellene lenni:
- Ingyen játékos
- Ingyen játékos aki sok időt tölt el a játékkal
- Fizető játékos
- Fizető játékos aki sok időt tölt a játékkal

Ezek között nem kéne csak pár % különbségnek lenni, ellenben én aki ezen felosztás szerint 2. szinten vagyok a játék legtöbb területén 30-40%-al vagyok elmaradva a fullostól, mindez már 200 nap alatt.
Ezzel a probléma az, hogy azok akik azért játszanak sok rangsoros versenyjátékot, mert szeretnének a toplista elején lenni, le fognak morzsolódni. Pedig ezek a játékosok a leghűségesebb típusok, és a leg aktívabbak. Új játékost nagyon nehéz bevonni, mert meg kell győzni, van értelme játszani, mert lehetsz valaki és akkor fizet, de így csak a meglévő játékos, és fizetőközönség kopik szép lassan nullára.

A játék emellett iszonyat repetatív. Minden nap ugyanaz, minden szintlépés majdnem ugyanaz, a legtöbb dolog előre várható (mennyi lesz a 13as chippek költsége, melyik szinten milyen növény lesz). A szintlépések kb semmit nem adnak, emellett a játék egyre jobban lassul, egyre ritkábbak a szintlépések, így minden más fejlesztése tovább lassul. Unalmassá, monotonná válik az egész.

Annyira ismétlődőik a játék, hogy még a bugok is sokszor visszatérnek
Céloknál olyanok kerültek be amiknek az értelmét nem láttam. Vásárolj 200! térkapus tárgyat.. Na ne, az egy nagyobb szöviben a játék jelenlegi állásával számolva laza 10 év…. De egy 1 személyesben is 4s kapuval 9 hónap?... És ez miért gond? mert ebből is az jön le nekem, nincs teljesen megtervezve sok minden.
Emlékeim szerint kommunikációban az volt a játék 2-3 évre előre meg van tervezve, mégis úgy érzem a határait feszegetik játékosok. Pedig a karakter szintlépéseivel nagyjából perce előre megjósolható a TOP1 mikorra ér oda, majd 2-3 nap múlva a TOP 2-3…

Probléma a sok várakozás bizonyos fejlesztésekre, sok fejlesztés a feledés homályába vész, vagy amire kész már lényegtelen.

Gondolom az eventek is ismétlődni fognak, de ki a francnak van kedve megint 0ról végigtolni az összes kalandot? Vagy bugyuta sztori alapján ölni a vámpírokat, és 10x olyan szakit használni ami amúgy értelmetlen?

És sorolhatnám milyen kis apróságok azon dolgok amik felőrlik az embert a játékban.

Én örülök, hogy sok régi arccal összefutottam itt, és remélem a játék ha befejezésre kerül fel fog futni. Én csak drukkolni tudok, de ehhez kellene egy jobb fejlesztési struktúra, ahol a korábban javított hibák nem kerülnek ismét fel élesbe. Olyan tesztelési eljárás ami nem csak a „ott a gomb, klikkelek azt csinálja amit várok” hanem határérték, teszteset vizsgálatokon alapulnak, akár egy nem látható világon nem csak Ti tesztelitek, hanem bevontok játékosokat is (bár lehet van ilyen, nem tudom) akik tudják is mit teszteljenek, ne csak játszanak.

Sajnos ez a játék nem olyan számomra, mint a TF amit ha abba is hagyok 1-2 évre néha utána szívesen folytatom tovább, hanem olyan aminél 1 nap kihagyás után nem érzem a hiányt, csak a megkönnyebbülést. Sajnos ez nem jó.
: 5.00
Miklós

447
Re: R.I.P
35. - 2020.06.29. 14:07:11 (Válasz Majtika #34 hozzászólására.)
Köszönöm a részletes visszajelzést, Majtika!

Ha jól látom, 3 alapvető csoportja volt számodra a problémáknak:

1.) hibák. Ez sajnos a játék összetettségéből fakadt, minél több dolog van egy játékban, annál több a hibalehetőség. A játék fejlesztése is azért tartott sokáig, mert sokkal nagyobb mennyiségű tartalommal akartuk elinditani, mint bármely korábbi játékunkat, kvázi egy tucatnyi játékot adtunk egyszerre. a kötelező-nem kötelező dolgok is egy olyan paradoxont generálnak, ami szerintem teljesen feloldhatatlan. Egy oldalról megkapjuk, hogy minek robotozni, ha az ott kapott jutalmat nem hasznosítod máshol. Ugyanez a bányára stb. Ugyanakkor, ha pl. a balrog szarv csak egyajta trófea lett volna, akkor az ugyanúgy balhéhoz vezet, ld. pl. a red herring. Tehát ezeknek az elvárásoknak csak úgy tudnék valószínűleg megfelelni, ha vmi nagyon egyszerű játékot csinálnék, ami valamiért azért mégis addiktív, pl. Angry Birds. Félek, erre képtelenek vagyunk.

2.) monotonitás, ismétlődés. Igazándiból ez minden játékra igaz, amivel 1 hónapnál tovább játszol, semmilyen kivétel nem létezik. A probléma itt megint egy paradoxon, vagyis mindjárt kettő. A játékban több olyan mechanizmus is van, ami miatt érdemes minden nap belépni, sőt, ha ezt elmulasztod, akkor hátrányba kerülsz, ami nyilván zavaró, ha ezt versenynek tekinted. Ha viszont nem lenne motiváció, és elég lenne hetente benézni, a játélkosok többsége hamar elkezdene mással játszani, ahol viszont minden nap be kell lépni. Ez az első paradoxon. a másik, hogyha már minden nap be kell lépnem, akkor szükség van olyan mechanizmusokra, amelyekkel a lemaradás ki tudom váltani, tudok időt spórolni. Ilyenekkel a játék már induláskor tele volt, ellentétben más játékainnkal. Automatikus fokozások, rögtön átvehető minijáték jutalmak, gyorsítások stb. Ha akarsz, játszol, ha nem érsz rá, csak pár kattintás. De míg lesz olyan pont, ahol még a pár kattintás is nyűg néha, az is zavar, hogyha ráérsz, akkor viszont nem tudsz elég időt tölteni a játékkal. ez ismét egy paradoxon, amire nemhogy az AC, de semmilyen más játék sem talált még megoldást.

3.) fizetni vagy nem fizetni. Ez is egy paradoxon, és ezt még te magad is megfoglalmaztad: egyrészt láttad, hogy az argumért vett előny nem elég jelentős, mert amit veszel, elavulhat, akkor minek:

Elgondolkoztam, hogy befizetek a játékra, és rá kellett jönnöm, minek? Persze, szívesen segítem a fejlesztést pénzzel is, viszont magyarok vagyunk, várunk is valamit érte, és mikor azt láttam, hogy szinte semmivel nem lennék előrébb? kapásból elmegy 1-2k argum a „kötelezőkre”, de utána vehetek olyan tárgyakat amik 2-3 hónap múlva elavulnak?


Másrészt látod, hogy azért pár helyen mégiscsak érdemes lenne költeni, tehát még te sem tudod eldönteni, drága-e az argum vagy haszontalan. Ez pontosan az a paradoxon, amikor ha túl kevés előnyt ad az argum, akkor nem vesz senki. Ha túl sokat, a free játékosok besokallnak. Ennek egyensúlyozásával iszonyú időt töltöttünk, és szerintem végül sikerült is megoldani. Egy normális havi összegért (kb. 5000 Ft) nagyjából mindent megszerezhetsz, ami lényeges, a toplisták elejére kerülhetsz, ugyanakkor vannak apró dolgok, apró előnyök, amikért aki akar, költhet akár többet is. Viszont te, mivel ezt a minimális összeget sem szántad rá, téves következtetésre jutottál:

A játék drága. Túl sok helyre lett plusz lehetőség berakva argumköltésre amivel minden nap nyílik az olló:


Ennek a paradoxonnak a megoldására szintén nincs ötletem, ha az argummal még ennél is kevesebb előnyt lehetne szerezni, aki nem fizet, az ugyanúgy sokallná, viszont még kevesbben támogatnának minket. Szerintem maga a modell haldoklik egyébként, a nagy játékstúdiók játékai egyre inkább abba az irányba mennek el, hogy aki fizet, sokat fizessen, és nézz meg millió reklámot, de az utóbbi is csak a google bankszámláját hizlalja. A modellt egyébként én sem igazán kedvelem, bármit megadnék érte, ha a játékot tudnánk úgy üzemeltetni, hogy havi díjat fizet mindenki, azért fix argumot fizet, és győzzön a jobb. De a vicc az, hogy az első játékunk ilyen volt, még a böngészős játékok hajnalán, Gameforge minden minden előtt megcsináltuk a Kalandok Földjét, nagyon minimális havidíjjal! és kb. nulla érdeklődés volt rá, annak ellenére, hogy előtte a free bétában rengetegen játszottak.

Szóval minden paradoxont félretéve, ebben a témában az egyetlen lehetőség, hogy mi próbálunk rátok, játékosokra hallgatni, és úgy belőni az árakat, hogy az a havi 5k HuF tényleg elég legyen, ti pedig megbíztok bennünk, hogy más játékainkhoz hasonlóan itt is képesek leszünk sok éven át tartani a színvonalat, a komplexitásból adó utolsó bugok is eltűnnek, a folyamatosan fejlesztésnek köszönhetően lesz új tartalom, és ezért támogattok is ezzel az összeggel.

Egyébként a TF-et példának véve: képzeld el, hogy a TF-ben lenne lehetőség is, hogy teljesen ingyen lépsz, nem kell a fordulóért fizetni. De ilyenkor csak kevesebb TVP-t, nem használhatnál kezdeti és befejező parancsokat, és a 7 napot mindig ki kellene várni a 2 forduló között. Biztos, hogy lenne, aki azt mondaná, elég lesz neki ez is, majd megmutatja, így is lehet sikeres karaktert építeni, miért hizlalja a behó bankszámláját havi 2-3k HuF-fal. Aztán eltelne pár hónap, és azt mondanád, a fenébe, ez azért jobb lenne rendesen, de addigra beállt a dac, már nem akarnál fizetni semmiképp, inkább szeretnéd, ha a free játékos is tudna ugyanúgy napi 4-et léni, több TVP-t kapna és működne a kezdeti és befejező parancs, de mivel tudnád, ilyen úgysem lesz, a legapróbb hibák is szálkának tűnnének, és megideologizálnád, hogy ez nem is jó játék. Pedig igazándiból úgy is MINDENT el tudnál érni a játékban - csak lassabban. Az egész free-to-play modell mérgező a cég és az ügyfél kapcsolatára nézve, mert a játékosban az a téveszme keletkezik, hogy a free és nem free játékos között semmilyen különbségnek nem szabad lennie, és a fejlesztők fizetés nélkül is örömmel dolgoznak. A TFben és WoWban csak azért működik az előfizetéses modell, mert még a régi időkben készültek ezek a játékok, akkor nem volt más rendszer, a játékosok elfogadták ezt. A F2P a nagy multiknak kedvez, akik nyomják az iszonyú pénzeket a reklámba, leszarják az elégedetlen, törlő / abbahagyó tömegeket, és azokból élnek, akiket le tudnak húzni, és fél év múlva már hozzák ki a következő játékot más skinnel.
: 5.00
Majtika

21
Majtika title=
Re: R.I.P
36. - 2020.06.29. 17:25:42 (Válasz Miklós #35 hozzászólására.)
1.
Igen ezt tudom, és azt is tudom kevés programozási munkaidővel nehéz jól megcsinálni, de kicsit több tesztelés, akár egy teszt szerver ahol pár emgbízható játékos előteszteli a rendszert nem lenne egy hátrány.
Nem az a gond, hogy a barlogszarv később értékes lett, hanem hogy a mai napig a wikiben általatok felvitt infó: A bánya mélyén felbukkanó Balrog megölésével szerezhető. Egyelőre ismeretlen, hogy mire lehet felhasználni.
Ha azt írjátok oda, hogy ismeretlen, de nagyon fontos része lesz az 50. szinttől akkor más a leányzó fekvése.
Nem az a baj, hogy hasznos tárgy lett, hanem hogy erről csak az utolsó pillanatban lett értesítve a top csapat. Engem nem éríntett a dolog, mert ugye én nem voltak fizetős játékos. De sok embert érintett. Minden ilyennél javaslom írjatok ki javaslatot, mikorra mennyit lenne érdemes gyűjteni. Azt majd akkor kiderül miért is kell. Ugye hasonló tárgy az argumforgács, csak az jön automatikusan 1 kattintásra.

2. A monotonitás nem csak maga a mehanika. Hanem, hogy kb sehol nem ér semmi meglepő. Minden szintlépés ugyanolyan, mindig ugyanazt a mehanikát kellett végigcsinálni, max annyit eldönteni, mi fontosabb épp nekem.
Nekem kifejezetten tetszett a szövi boltban a vörös hering, én felnevettem rajta, mert az alpesi tehét enc-e jutott eszembe, és a korai TF világa, és én örültem neki, hiába sokaknak bicskanyitogató volt.
Én tökre örültem volna easter eggeknek a játékban, pl húsvétkor tuti beraktam volna, ha a kedvenc építőben valaki kirak 1 fullos nyuszit (minden alkatrészből az utolsót kiválasztja) valami extra történik. Csomó aprósággal fel lehet dobni 1 játékot, nem csak a játékmehanikával. Ismerek olyan játékot ahol a karakterről ha leveszed mikuláskor a lábbelit olyan jutalmat kapsz ami 1 poén, de másképp nem csak évente 1 alkalommal lehet elérni. Nagyon sok apróság van amivel ki lehetne zökkenteni a játékot az unalmas körökből.
Automatizálás szuper dolog, el is fogadom, de 7 hónap alatt 2 olyan dologban nem készült el amiért a játékosok legtöbbet problémáztak:
Elfajzott, és kiskedvenc építő. Mindkettővel az a gond, hogy minden nap csinálni érdemes de csak adott időben lehet megtenni, így aki lemarad kimarad. Tudom kiskedvenc 25nél elvben automatizálható lesz, de azt mikorra érik el? Napi cc 5% ot fejlődik a játék, mikor abbahagytam voltam 22-es szinten tehát még cc 2 hónap. Sajnos amennyire látom a játék többi részét azért nem hoztátok előbbre mert nincs még lefejlesztve se a funkció, bár lehet tévedek.
És nem ez sem érintett, mert a kedvenc építő pont az egyik kedvencem volt. De sok problémázás volt rajta. Illetve aktívan játszónak is szomorú, hogy ha végre van 1 ellenfél azt sok esetben inaktív. Simán pörgethető lenne az is ha a bottal nem csak döntetlent lehetne kihozni, hanem gondolkodó bot lenne ami ráadásúl 2-3 szintet is tudna képviselni, hogy a játékos ne unjon bele a úgysem győz le érzésbe. Tény én gyorsan toltam, és ha javaslatomnak megfelelően lesz TF talin kedvenc építő bajnokság akkor én leszek az első aki jelentkezni fog
Pl raktatok gyorsítási lehetőséget a bányajátékhoz, ami totál felesleges, mert elég belépni, meghalni és ugyanazt megkapni. Kb értelmetlen volt oda a gomb.

3. Igen, lehet szerinted havi 5k elég a játékra, de ha valaki fizet szeretne elérni valamit, de ha valaki havi 5k-t fizet be nincs fényévekkel előrrébb mint aki nem fizet. Épp csak kicsivel. És ezért lenne jó 1 fizetős havi fix, havi fix argummal, amit mindenki beoszt ahogy akar.
Nem tudom jelenleg mennyi pénz folyik be a játékból és hány játékostól, de szerintem lettek volna páran akik szívesen fizetnének havonta fix összeget a játékért ha utána csak az dönt ki az okosabb, felksézültebb, ügyesebb a játékban. De mint a fizetési lehetőségeket is összefoglaltam, jelenleg az argumok darabszáma dönti el a dolgok többségét.
Igen lehet elérni helyezést nem fizetős játékosként, de hol? Jelenleg a bányajátékban és a kedvenc építőnél.
Ez szerintem olyan mint az Oscar díj. Kb csak azt mondják el melyik lett a legjobb film, legjobb színés, max a legjobb mellékszereplő, de csak akkor tudod melyik lett a legjobb külföldi film, vagy legjobb hang ha rákeresel és megnézed. És az ember akár idő akár pénz befektetéssel nem azt szeretné látni, hogy ő igaz ugyanúgy első valahol, mint máshol, de ha nem nyom sokat a latban akkor nem érdekli.
És jelenleg a legfontosabb ranglista az alkalmazott aréna, illetve a pusztulat miatt a robot lett. És egyik sem behozható hosszú távon, se ügyességgel se több időráfordítással, de méng pénzzel sem. Ezek miatt mivel eddig minden event csak alkalmazottakról szólt ott is le fognak maradni és kedvüket veszítik a játékosok. Ezt végignéztem a cseten a holoevent alatt is, de a többinél is.

És szerintem igen is lehetne szétválasztani a fizetős, nem fizetősöket, pl ha az arénában lehetne visszaesni kisebb szintre. Nekem az alkalmazottaim úgy kerültek arany ligába, hogy korábban helyezést sem értem el. Robotommal értem el, de metániumban esélytelen vagyok, akkor lesz ott esélyem, ha lesz új liga, de addigra ismét jönnek fel már fizetősök, így kb sose lesz ott sikerélményem.
Pusztulattal nem nagyon játszottam, de azért ott is erős előnyben láttam az argumos robotokat. Persze, van ingyen argum, napi 5 kiszedhető ami nem is rossz főleg ha nem költöm el mindenféle dologra, így a 8 naponta megvett 5 napos prém mellett is tudtam gyűjtögetni, ami a játék javára írható.
De mivel meglátásom szerint a játék egy versenyek összessége érdemes több helyen nem csak a pénzt nézni.
Pl: nevezz robotarénába, argum mentes tárgyakkal, ugyanezt alkalmazott aréna, vagy bármi, Te fejlesztesz 28 éve ilyen játékot, szerintem kicsit összedugjátok a fejeteket simán jönne ötlet, olyan is ami nem horror programozási idő lefejleszteni.
De én a legnagyobb problémának ezt érzem. Nem azt hogy a sokat! fizetős nyer, hanem hogy a nem fizetős, kevesebbet befizető nem nyer.
Ezzel elvágod az utánpótlás lehetőségét, és a X ideig freeben játszók fizetőssé való átalakulását.

Szerintem ha a TF es példát nézzük nincs teljesen igazad. Ha azt nézem, sokat csak fun dolgokra már fizetnek micropayment rendszerben., Csak azért hogy piros kalapjuk legyen, vagy bármi. A kényelmi szolgáltatásokért szívesen fizet az ember. Én pl biztos szívesen fizetnék a TF-ért ha heti többet csak akkor tudok lépni ha befizetek 5k-t. De a TF azért rossz példa, mert ott én 7 év lemaradásban indultam, bár ha belegondolok azért vannak üstökösök, mert ott van lehetőség behozni, sőt akár lehagyni is az élbolyt. Tény ez a játék felépítésének sajátossága és a játék fejlődéséből adódik, na meg abból, hgoy az nem egy lineáris játék mint pl az Argum. Énnekem azért maradt a TF, mert szinte az egyetlen játékotok (HKK-t nem játszok, azt ne nézzük, teljesen már struktúra) ahogy én döntöm el mit csinálom, és nem egy egyirányú csőben haladok a játékkal. Már az ÖV, a VU is ilyen emiatt is nem maradt meg nekem. De ez az én véleményem.

Remélem nem veszed magadra szavaimat, én tényleg csak jószándékkal írtam, és tényleg remélem, hogy be fog futni az AC.
: 5.00
Miklós

447
Re: R.I.P
37. - 2020.06.29. 17:53:08
A balrogszarv kontra 50-es cuccok, ebből tényleg probléma lett, amire nem számítottunk, mondjuk oda 3 napon belül 2 megoldást is csináltunk, szóval igyekeztük azért gyorsan reagálni a dolgot.

Easter eggek, meglepetések: igazad van, túl kevés ilyen volt, a balrog, v húsvétkor az óriásnyúl, próbálunk a jövőben több ilyet!

Csak kényelmi funckiókért fizetni - ez már egy kipróbált dolog, nem működik igazán. Tudok olyan nagy nemzetközi céget, aki ezzel csúnyán befuccsolt, és itt, ill. korábbi játékunkban is ütött vissza már, hogy játékosok azért reklamáltak, hogy a kényelmi funkcióért miért kell pénzt kérni, miért nem járhat az alanyi jogon mindenkinek A legextrémebb az volt, amikor egy külföldi játékos csak azért futtatott botokat, hogy a néhány centes kényelmi funkciót megspórolja.

Ahogy korábban írtam, én benne lennék egy havi fix díjas verzióban, ha elég játékos összejönne rá. Sőt a legjobb az lenne, hogy választhatnál, hogy fizetsz havi X Forintot, vagy megnézel napi 10 reklámot - csak sajna a 10 reklám megnézés az kb. 3 Ft-ot jelent De erről akkor csinálunk a közeljövőben egy közvéleménykutatást, akár kitűzhetünk valami komoly milestone díjakat is.
: 5.00
Endyr

599
Re: R.I.P
38. - 2020.07.08. 11:53:55
En is belepek a tavozok soraba. Par dolog amit hozzafuznek:

A jatek legnagyobb hibaja, hogy keves a fejleszto es keves a jatekos, es ezek nagyjabol ossze is fuggnek. Sajnos novemberben a jatek felkeszen jott ki, mi a betabol jeleztuk is sokan, hogy abban az allapotban karcsu lesz. Es az is lett. Sajnos a rengeteg bugot es hianyossagot 2 programozo nem birja javitani mikozben folyamatos ujdonsagokat is kell csinalni. Igy aki az elejen indult nagyon beleunt a bugos/imbalansz mechanikakba, a "felirtam, majd javitjuk" dolgokba amik honapokig nem kerulnek ujra elo. Sajnos ez a Pusztulat is sokunkban azt hozta elo, h ha ennyi idot raszantatok volna a jatek jobba/egyensulyosabba tetelere az az elol haladoknak (=fizetosoknek) sokkal jobb elmenyt nyujtott volna. 6 honap iszonyat sok 1 esemenyre, foleg ha kozben alig halad a bugjavitas.

Pay to winhez is hozzaszolnek: a jatek top10 resze (szinte minden reszben) igenis pay to win, hisz aki fizet az fixen nyer a nemfizetos ellen (kivetel: vakond, banya, kedvencepito). Viszont a jatekot osszessegeben nem tartom draganak, en havi 5k-t fiztettem be es a valasztott 2 kategoriaban (alkalmazott es garazs) ott tudtam lenni az elmezonyben. Szerintem ez megfizetheto. Aki meg csak totymorogni akar a kozepmezonyben annak a f2p tokeletesen eleg egyetlen Ft nelkul is meglesz a pve elmeny.

Negativumok: Nagyon unalmas/monoton napi kuldetesek 0 kihivassal, amik viszont kotelezoek, igy 20-30 percet naponta mindenkepp ra kell szannod, kulonben lemaradsz. Felzarkozasi lehetoseg nincs a topban, ha 3 napig nem vagyok orok eletre 3 nap szinthatranyba kerulok, ami versengesnel igen sok. En most epp koltozes+nyaralas komboban nyomtam az elmult 2-3 heten, nagyon frusztralo volt, hogy vagy fel orat ezzel kell foglalkozzak vagy irgalmatlanul lemaradok es nem lesz eselyem a dobogora. Igy inkabb azt valasztottam, h abbahagyom.
A masik elrontott rendszer pedig a vasarnap ejfeles arena, ahol az egesz heti kuzdelem 5-10 percben dol el. Ennek sajnos semmi ertelme nincs, ha fent vagyok ejfelkor jo vagyok, ha nem, lehetek a legdurvabb akkor is lenyomnak.

Pozitiviumok: Mert ugye vannak azok is. A barati segitsegkeres rendszere nagyon jo otlet, altalaban van online baratom, a segitgetes es ennek megkoszonese igenis segiti a szocialis osszekovacsolodast (es raadasul nem kotelezo mert nem ubertap). Az ugyfelszolgalat gyors es altalaban (!) segitokesz, az apro szemelyre szabott problemak nagy resze aznap megoldodik.
A jatek sztem legjobb resze pedig a haboru, nagyon jol ki van dolgozva es most mar a jutalmak is bent vannak. Sajnos a sors fintora, hogy ez a jo rendszer csak akkor mukodik ha van eleg szamu aktiv jatekos, ami nincs. A haboru hasonlo ereju szovetsegek csatarozasaira lett kitalalva, ahol nagyon jol mukodott volna, de sajnos mivel eleve keves jatekos volt es ezek 1-1 nagy szovibe tomorultek ezert ez megolte a mechanikat. Kar erte, de ezzel teny, h elore nem lehetett szamolni.

Kivanok mindenkinek tovabbi jo jatekot, a Beholdernek sikereket, remelem az Argum City felviragzik majd es hosszu evekig nyomhatjatok!!!


ui: Miklos: Bocsanat, ha az elmult fel evben parszor a lelkedbe gazoltam, nem a bantas vezetett, max a frusztracio. Remelem nincs harag!
: 5.00
: 12